وبلاگ

بهترین ضد آفتاب ضد لک-بهترین ضد آفتاب از نظر پزشکان چه ویژگی هایی دارد

بهترین ضد آفتاب ضد لک-بهترین ضد آفتاب از نظر پزشکان چه ویژگی هایی دارد

ضد آفتاب ضد لک

محافظت از پوست در برابر نور خورشید به منظور حفظ سلامت ضروری است. استفاده از کرم ضدآفتاب را نه تنها در روزهای آفتابی، بلکه برای هر روز باید در روتین پوستی‌تان بگنجانید. متخصصان پوست به منظور جلوگیری از سرطان و پیشگیری از بروز علائم پیری و چین و چروک، استفاده روزانه از ضد آفتاب را پیشنهاد می‌کنند. 

طبق گفته متخصصان پوست شما باید حتی زمانی که آفتاب نیست، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید؛ چرا که 80 درصد از اشعه UV خورشید در ابرها نفوذ کرده و به پوست شما آسیب می‌رساند. این مقاله راهنمایی جامع در خصوص بهترین ضدآفتاب ضدلک و بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان می‌باشد.

بهترین ضد آفتاب ضد لک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کرم ضد آفتاب ضد لک عملکردی قوی داشته، به سرعت جذب پوست می‌شود و از ایجاد لکه‌های رنگی روی پوست که بر اثر نور خورشید به وجود می‌آیند، جلوگیری می‌نماید. این محصول دارای فیلترهای فیزیکی و شیمیایی و همچنین ترکیبات فعالی است که از طریق مکانیسم‌های مختلف(آربوتین، نیاسینامیدها) با لکه‌های رنگی مبارزه می‌کند. از ویژگی‌های کرم ضد آفتاب ضد لک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب ضد لک

به منظور استفاده، 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از محصول استفاده کنید. اگر قرار است برای مدت طولانی در معرض آفتاب باشید، به منظور محافظت بهتر لازم است هر 2 ساعت یکبار مجددا از ضدآفتاب استفاده کنید. در نظر داشته باشید، این محصول برای پوست تحریک‌شده مناسب نیست و نباید استفاده شود. به هنگام استفاده از ضد آفتاب ضدلک، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

    • کرم ضد آفتاب ضد لک برای انواع پوست مناسب می‌باشد.
    • این محصول فاقد الکل و فاقد رنگ می‌باشد.
    • 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن، باید از این محصول استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب لیمپیو حاوی فیلترهای ضدآفتاب فیزیکی و شیمیایی بوده و از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌نماید. این محصول همچنین از پیری زودرس و آسیب به DNA سلولی جلوگیری می‌کند. در فرمولاسیون ضدآفتاب لیمپیو از ویتامین E به عنوان آنتی‌اکسیدان استفاده شده است که از بین‌برنده اثر رادیکال‌های آزاد می‌باشد. واحد کنترل کیفیت سام آرای با در نظر گرفتن استانداردهای بین‌المللی و پروتکل‌های تعریف‌شده، محصولات مختلف را تحت فرایندهای کنترل کیفی سختگیرانه قرار داده و محصولاتی در سطح برترین برندهای روز دنیا، برای مصرف‌کنندگان داخلی فراهم می‌نماید.

بهترین ضد آفتاب از نظر پزشکان  

کرم ضدآفتاب یک مرحله ضروری در روتین مراقبت از پوست شماست. استفاده از کرم ضدآفتاب یک گام ضروری برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و آسیب‌دیدگی بر اثر اشعه ماوراء بنفش است که در خطر ابتلا به سرطان پوست نقش دارد. ضدآفتاب همچنین از علائم پیری زودرس مانند خطوط ریز، افتادگی پوست و انواع لک جلوگیری می‌کند. طبق نظر متخصصان پوست، بهترین مارک ضدآفتاب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

    • حداقل SPF 30 داشته باشد.
    • Broad spectrum protection باشد، به این معنی که در برابر اشعه‌های UVA و UVB از پوست محافظت ‌نماید.
    • تاریخ انقضای معتبر داشته باشد.

کرم‌های ضدآفتاب در طیف وسیعی از SPF تولید و به بازار عرضه می‌شوند، اما آکادمی پوست امریکا توصیه می‌کند از کرم‌هایی با حداقل SPF 25 یا بالاتر استفاده نمایید. متخصصان پوست همچنین معتقدند هیچ ضدآفتابی نمی‌تواند به طور 100% از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر محافظت کند و بدین‌ترتیب لازم است به منظور محافظت بهتر از کلاه، عینک آفتابی و … استفاده کنید. چنانچه قصد دارید برای مدت‌زمان‌های طولانی در معرض نور آفتاب بمانید، بهتر است از ضدآفتاب با SPF 40 یا SPF 60 استفاده نمایید.

انواع فیلترهای موجود در ضدآفتاب

سازمان غذا و داروی ایالات متحده(FDA) استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را به منظور محافظت در برابر نور خورشید توصیه می‌کند. تمامی ضدآفتاب‌های مورد تایید FDA شامل فیلترهای فیزیکی و شیمیایی می‌باشند. فیلترهای معدنی(فیزیکی) موجود در بهترین ضدآفتاب‌ها عبارتند از:

    • دی‌اکسید تیتانیوم
    • اکسید روی

فیلترهای معدنی(فیزیکی) موجود در ضدآفتاب، از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB محافظت می‌نمایند. همچنین فیلترهای شیمیایی موجود در بهترین ضدآفتاب‌ها عبارتند از:

    • آوو بنزن
    • هموسالات
    • اکتوکریلن
    • اکتینوکسات
    • اکسی بنزن

فیلترهای شیمیایی از پوست شما در برابر اشعه‌های UVB محافظت می‌نمایند.

برند لیمپیو یکی از بهترین و معتبرترین برندهای محصولات آرایشی-بهداشتی در ایران است که محصولاتی مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید کرده و در بازارهای داخلی عرضه می‌نماید. کرم ضدآفتاب لیمپیو محصولی باکیفیت بالا در سطح برترین برندهای جهانی است که در فروشگاه‌های معتبر همچون دیجیکالا، خانومی و … عرضه می‌گردد.

بهترین ضدآفتاب مخصوص انواع پوست چرب، خشک و حساس

کرم ضدآفتاب بخشی جدایی‌ناپذیر از یک روتین پوستی مناسب است. در ادامه مطلب برخی از توصیه‌های تخصصی ارائه شده توسط متخصصان پوست به طور خلاصه آورده شده است:

پوست چرب یا مستعد آکنه

طبق نظر متخصصان پوست، افرادی که دارای پوست چرب یا مستعد آکنه هستند باید از ضدآفتابی استفاده کنند که فاقد چربی و غیرکومدوژن باشد. به طور کلی می‌توان گفت پوست چرب به یک ضدآفتاب سبک نیاز دارد.

پوست خشک و حساس

افراد دارای پوست خشک باید از کرم‌های ضدآفتاب حاوی مرطوب‌کننده استفاده کنند. کرم ضدآفتاب مناسب پوست خشک باید حاوی اسیدهیالورونیک، اسکوالن و یا گلیسیرین باشد.

علاوه‌براین به هنگام خرید ضدآفتاب، باید موارد زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • پوست مستعد آکنه: محصولات غیرکومدوژنیک برای پوست‌های مستعد جوش و آکنه گزینه مناسبی هستند. این ضدآفتاب‌ها منافذ پوست را مسدود نکرده و از بروز آکنه پیشگیری می‌نمایند.
  • پوست مستعد اگزما: کرم‌های ضدآفتاب مینرال فاقد اسانس بوده و ضدحساسیت می‌باشند. کرم ضدآفتاب مینرال لیمپیو از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کرده و از پیری زودرس و آسیب به DNA سلولی جلوگیری می‌نماید.

 

پرسش‌های متداول

ضد آفتاب ضد لک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کرم ضد آفتاب ضدلک محصولی سبک می‌باشد که با داشتن فرمولاسیونی قوی از بین‌برنده انواع لک می‌باشد. این محصول به سرعت جذب پوست می‌شود و از ایجاد لکه‌های رنگی روی پوست که بر اثر نور خورشید به وجود می‌آیند، جلوگیری می‌نماید. ضد آفتاب ضدلک دارای فیلترهای فیزیکی و شیمیایی و همچنین ترکیبات فعالی است که از طریق مکانیسم‌های مختلف(آربوتین، نیاسینامیدها) از بروز لکه‌های رنگی روی پوست جلوگیری می‌کند.

طبق نظر متخصصان پوست بهترین ضدآفتاب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

انجمن پوست آمریکا(AAD) توصیه می‌کند از ضدآفتابی استفاده کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • محافظت از طیف وسیعی از پوست‌ها: بهتر است ضدآفتابی را انتخاب کنید که از پوست شما در برابر UVA و UVB محافظت کند.
  • SPF 30 یا بالاتر: SPF مخفف عبارت Sun Protection Factor بوده که سطح محافظت از UVB را اندازه‌گیری می‌نماید. ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر برای محافظت موثر در برابر آفتاب‌سوختگی، پیری زودرس، سرطان پوست و جلوگیری از بروز لک توصیه می‌گردد.
  • مقاومت در برابر آب: یک فرمولاسیون قوی و مقاوم در برابر آب برای فعالیت‌هایی همچون شنا و یا پیاده‌روی(که شامل تعریق می‌شود) ضروری است.

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان چیست؟ 

برند لیمپیو یکی از بهترین و معتبرترین برندهای محصولات آرایشی-بهداشتی در ایران است که محصولاتی مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید کرده و در بازارهای داخلی عرضه می‌نماید. کرم ضدآفتاب لیمپیو محصولی باکیفیت بالا در سطح برترین برندهای جهانی است که در فروشگاه‌های معتبر همچون دیجیکالا، خانومی و … عرضه می‌گردد.

 

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.